Shopping

Wok top shopping with pasoli.de

Damascus knife best online shopping? Unlike most other damask knives on the market, you get free blade protection with your purchase. This protection not only prevents your knife from getting dirty or injuring yourself. It also ensures that the blade does not become dull when not in use, e.g. B. is in a drawer with other cutlery. Are you still looking for a nice present for a loved one who is passionate about cooking, but is constantly bothered with blunt knives? Then our damask knife with a blade length of 20 cm is the perfect surprise for a birthday, Christmas or just in between as a small token of your appreciation. See even more details on pasoli.de.

Plastic spatulas are gentler on your cookware and most will melt when used at extremely high temperatures. If you’ve used a lot of flimsy spatulas, you’re probably looking for one that can finally do something in your kitchen. Stir sauces, mix ingredients and vegetables, toss salad and cook your favorite dishes safely and efficiently with the wooden spatula from pasoli. Our wooden spatula is a great all-round cooking utensil because its shape allows it to perform numerous functions. The large shovel head is ideal for turning pancakes and omelets thanks to its angled design. It is robust and is also suitable for stirring thick and chunky sauces or stews. It can also be used should you ever have to scrape off stuck food on the floor or in the corners of pots, pans, baking tins and glass bowls.

Our knife with a blade length of 20 cm and a thickness of 2,5 mm can be sharpened extremely sharp due to the Damascus steel and is also able to keep this sharpness for a long time. With our knife you can cut everything from meat, fish, vegetables and fruit to bread. Even foods such as B. Tomatoes, which quickly become a challenge with blunt knives, can be cut like butter with this knife. We use high quality Japanese Damascus steel for our knives. The combination of softer and harder steels gives the knife unique properties: It has the precise, long-lasting sharpness of a hard carbon steel blade, but the flexibility and resilience of a stainless steel blade. In combination, these properties create the perfect all-purpose kitchen knife.

For our german guests:

Natürlich muss ein Messer perfekt in der Hand liegen, um sein Potenzial voll auszuschöpfen. Deshalb hat unser Damastmesser einen ergonomischen Griff aus edlem Echtholz, der maximale Kontrolle ermöglicht. Egal, ob Sie jeden Abend in der Küche stehen oder nur am Wochenende kochen – mit unserem Messer können Sie stundenlang schneiden, ohne dass Ihre Hand ermüdet. Entgegen der naheliegenden Annahme, stumpfere Messer seien sicherer in der Anwendung, ist das Gegenteil der Fall: Je stumpfer das Messer, desto eher rutscht man beim Schneiden aus und verletzt sich. Die extrem scharfe Klinge unserer Messer ermöglicht einen sicheren, gleichmäßigen Schnitt – genau dort, wo Sie das Messer ansetzen.

Wie oft haben Sie einen Topf oder eine Pfanne weggeworfen, weil der Boden zerkratzt und abgenutzt ist? Mit unserem Holzspatel sollte Ihnen das nie wieder passieren. Die geglättete Kante des Schaufelkopfes und die weichere Textur des Kirschholzes lassen diesen Pfannenwender über Oberflächen gleiten, ohne Spuren zu hinterlassen. Dabei spielt es keine Rolle, ob Sie eine beschichtete Pfanne, eine Keramikpfanne, einen Kochtopf oder Kochgeschirr aus Edelstahl verwenden. Sie können sich darauf verlassen, dass sie länger makellos bleiben.

Unser Messer mit einer Klingenlänge von 20 cm und einer Stärke von 2,5 mm lässt sich durch den Damaststahl extrem scharf schleifen und behält diese Schärfe auch lange. Mit unserem Messer können Sie alles von Fleisch, Fisch, Gemüse und Obst bis hin zu Brot schneiden. Auch Lebensmittel wie z. B. Tomaten, die mit stumpfen Messern schnell zur Herausforderung werden, lassen sich mit diesem Messer wie Butter schneiden. Für unsere Messer verwenden wir hochwertigen japanischen Damaststahl. Die Kombination aus weicheren und härteren Stählen verleiht dem Messer einzigartige Eigenschaften: Es hat die präzise, ​​langanhaltende Schärfe einer harten Kohlenstoffstahlklinge, aber die Flexibilität und Widerstandsfähigkeit einer Edelstahlklinge. In Kombination ergeben diese Eigenschaften das perfekte Allzweck-Küchenmesser. Lesen extra information auf eingebrannten Wok kaufen.